Als je een radiocommercial gaat uitzenden op Radio Veronica bereik je maar liefst 1 miljoen luisteraars per week.

Ga je een radiocampagne uitzenden op Radio Veronica? Dan bereik je dus een enorme grote groep Nederlanders.

Radio Veronica richt zich voornamelijk op mannen in de leeftijd tussen 25 en 54 jaar. In deze doelgroep bereikt Radio Veronica veel mannen. Maar ook in de doelgroep 20 tot 49 jaar doet Radio Veronica het erg goed met een marktaandeel van bijna 5% (bron: NLO (Nationaal Luisteronderzoek).

Radio Veronica heeft populaire diskjockeys in dienst als Tim Klijn, Dennis Ruyer en Rob Stenders.

Rob Stenders draait dagelijks muziek op verzoek tussen 14.00 – 16.00 uur in zijn radioprogramma De Bonanza. Hiermee scoort Rob Stenders altijd erg hoge marktaandelen.

In het verleden werkten Jeroen van Inkel, Luc van Rooij, Bart van Leeuwen, Michael Pilarczyk, Rob van Someren en Erik de Zwart bij Radio Veronica.

Radio Veronica draait voornamelijk oude muziek: vanaf de jaren ’70 tot nu.

Voorbeelden radiocommercials op Radio Veronica

Zoek Een Advocaat – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
Cash.nl – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
AutobandenPartner.nl – Landelijke radiocommercial geproduceerd door Commercial Koning

GEEN ZIN OM DE TEKST TE LEZEN? KLIK HIER EN BELUISTER MEER RADIOCOMMERCIALS

Doelgroep Radio Veronica

Radio Veronica richt zich op mannen. En dan vooral mannen vanaf 25 jaar tot 54 jaar. Deze groep mannen spreekt Radio Veronica aan met de muziek die ze draaien.

Radio Veronica draait muziek vanaf de jaren ’70 tot nu.

In de doelgroep 20 tot 49 jaar doet Radio Veronica het erg goed met een marktaandeel van bijna 5% (bron: NLO (Nationaal Luisteronderzoek).

Adverteren op Radio Veronica

Wil je een radiocommercial uitzenden op Radio Veronica? Klik dan hier voor meer informatie.

Klik hier voor meer informatie

Natuurlijk kunnen wij bij Commercial Koning ook helpen met het inkopen van reclamezendtijd bij Radio Veronica.

Neem daarvoor contact op met Commercial Koning via het contactformulier.

Contactformulier

Kosten uitzenden radiocommercial op Radio Veronica

De kosten voor het uitzenden voor een radiocommercial op Radio Veronica verschillen per tijdvak.

In de avond en in de nacht is het goedkoper om een radiocommercial uit te zenden dan in de drukke ochtend- of middagspits.

Dit komt omdat er op bepaalde tijden meer wordt geluisterd dan op andere tijden.

De gemiddelde kosten voor het uitzenden van een radiocommercial op Radio Veronica liggen tussen de 3 en 25 euro per seconde.

Het bedrag is afhankelijk van het tijdvlak waarin je je radiocommercial wil laten uitzenden. Bijvoorbeeld; ’s ochtends in de ochtendspits is het duurder dan laat op de avond.

Gemiddeld betaal je per seconde op Radio Veronica 9 euro.

”Gemiddeld betaal je per reclame seconde 9 euro op Radio Veronica.”

Wat kost een radiospot op Radio Veronica?

Commercial Koning produceert dagelijks radiocommercials. Deze radiocommercials worden volledig op maat gemaakt, dus helemaal naar de wensen van de klant.

Een complete radiospot die uitgezonden wordt op Radio Veronica kost bij Commercial Koning € 925,- excl. BTW.

De radiocommercial is inclusief voice-over en eventueel achtergrondmuziek.

Wil je een radiocommercial laten produceren voor Radio Veronica? Neem dan contact op met Commercial Koning.

* Let op: prijs op basis van vanaf prijs.

Radio Veronica in het verleden

Radio Veronica bestaat sinds 18 april 1960.

Vroeger was Radio Veronica een zeezender. Van 18 april tot en met 31 augustus 1974 zond Radio Veronica uit vanaf de Noordzee met hun zendschip ‘’Norderney’’.

Vanaf 28 juni 1973 was er de Veronica Omroep Organisatie (VOO) dat uitzond op Hilversum 1, Hilversum 3 en Hilversum 4. Later zond Veronica uit op Radio 1, Radio 2, Radio 3, Radio 4 en daarnaast op Radio 5.

De lancering van het huidige commerciële Radio Veronica was op 31 augustus 2003. Op 1 oktober 2016 fuseerde de Sky Radio Groep (met daarin Radio Veronica en Sky Radio) met de 538 Groep en daardoor kwam Talpa Radio tot stand.

Voice-over Radio Veronica

Tegenwoordig is de huidige voice-over van Radio Veronica Tim Klijn.

In het verleden was Erik de Zwart de voice-over van Radio Veronica.

TV reclame van Radio Veronica

Radio Veronica zendt regelmatig TV reclames uit.

Hieronder een voorbeeld van campagne rond het radioprogramma De Bonanza van Rob Stenders op Radio Veronica.


7 tips voor de beste radioreclame

  • Bepaal van ter voren je doelgroep en communiceer 1-op-1 naar deze doelgroep.
  • Daarnaast; kijk goed of de radiozender waar je gaat uitzenden aanslaat op jouw doelgroep.
  • Zorg bovendien ervoor dat je radiocommercial simpele woorden bevat. Vakjargon in radiocommercials wordt niet begrepen.
  • Doordat je achtergrondmuziek, effecten of jingles gebruikt valt je radiocommercial meer op.
  • Sluit de radiocommercial af met je website. Dat blijft goed hangen bij de luisteraars.
  • Communiceer ‘’beeldend’’ in de radiospot. Beschrijf dus het gemak van jouw product of dienst.
  • Zorg voor een goede voice-over! De voice-over is de verteller van jouw boodschap. Daarom is een goede voice-over héél belangrijk.

Hier een link naar een goede ervaren voice-over.

Op zoek naar een goede radiocommercial?

Commercial Koning produceert dagelijks radiocommercials. Dus, heb je een radiocommercial nodig? Laat het dan vooral weten via het contactformulier onderaan deze pagina.

Wij kijken altijd wat het beste bij jouw product of dienst past. Zorg dat jij ook een succesvolle radiocommercial laat produceren.

Ga jij een radiocommercial laten maken door Commercial Koning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dat kan via onderstaande button. Ook kan je mailen naar: info@commercialkoning.nl

Neem contact met ons op