Een radiocommercial op NPO Radio 2 bereikt maar liefst 2,7 miljoen luisteraars. Bij deze radiozender bereik je dus een enorm grote groep Nederlanders. NPO Radio 2 staat in de top van het NLO (Nationaal Luisteronderzoek).

Populaire radioprogramma’s op NPO Radio 2 zijn onder andere Aan De Slag! met Bart Arens, Annemiekes A-Lunch met Annemieke Schollaardt, Gijs 2.4 met Gijs Staverman en De Wild In De Middag met Ruud de Wild.

Ook zijn populaire diskjockeys als Giel Beelen, Corné Klijn, Stefan Stasse en Paul Rabbering te horen op NPO Radio 2.

Daarnaast zendt NPO Radio 2 jaarlijks de populaire Top2000 uit.

Voorbeelden radiocommercials op NPO Radio 2

Zoek Een Advocaat – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
Cash.nl – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
AutobandenPartner.nl – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning

GEEN ZIN OM DE TEKST TE LEZEN? KLIK HIER EN BELUISTER MEER RADIOCOMMERCIALS

Doelgroep NPO Radio 2

NPO Radio 2 heeft een brede doelroep met luisteraars in alle leeftijden boven de 25 jaar.

Er luisteren ongeveer 43% vrouwen en 57% mannen naar NPO Radio 2. De focusdoelroep is 35-55 jaar.

Adverteren op NPO Radio 2

Wil je een radiocommercial uitzenden op NPO Radio 2? Klik dan hier voor meer informatie.

Kosten uitzenden radiocommercial op NPO Radio 2

De kosten voor het uitzenden voor een radiocommercial op NPO Radio 2 verschillen per tijdvak. In de avond en in de nacht is het goedkoper om een radiocommercial uit te zenden dan in de drukke ochtend- of middagspits.

Dit komt omdat er op bepaalde tijden meer wordt geluisterd dan op andere tijden.

Gemiddeld kost het uitzenden van een radiocommercial op NPO Radio 2 € 0.30 per seconde.

7 tips voor de beste radioreclame

  • Bepaal van ter voren je doelgroep en communiceer 1-op-1 naar deze doelgroep.
  • Kijk goed of de radiozender waar je gaat uitzenden aanslaat op jouw doelgroep.
  • Zorg ervoor dat je radiocommercial simpele woorden bevat. Vakjargon in radiocommercials wordt niet begrepen.
  • Gebruik achtergrondmuziek, effecten of jingles in je radiocommercial
  • Sluit de radiocommercial af met je website. Dat blijft goed hangen bij de luisteraars.
  • Communiceer ‘’beeldend’’ in de radiospot. Beschrijf dus het gemak van jouw product of dienst.
  • Zorg voor een goede voice-over! De voice-over is de verteller van jouw boodschap. Daarom is een goede voice-over héél belangrijk.

Hier een link naar een goede ervaren voice-over.

Op zoek naar een goede radiocommercial?

Commercial Koning produceert radiocommercials. Wij kijken altijd wat het beste bij jouw product of dienst past. Zorg dat jij ook een succesvolle radiocommercial laat produceren.

Wil jij een radiocommercial laten maken door Commercial Koning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dat kan via onderstaande button. Ook kan je mailen naar: info@commercialkoning.nl

Neem contact met ons op