Als je een radiocommercial gaat uitzenden op Radio 538 bereik je maar liefst 3 miljoen luisteraars per week. Ga je een radiocampagne uitzenden op Radio 538? Dan bereik je dus een enorme grote groep Nederlanders.

Radio 538 staat al jaren in de top van de luistercijfers van NLO (Nationaal Luisteronderzoek). In het verleden was Radio 538 zelfs het best beluisterende radiostation van Nederland.

Radio 538 heeft populaire diskjockeys in dienst als Wietze de Jager, Coen Swijnenberg, Sander Lantinga, Frank Dane en Mark Labrand.

In het verleden werkten Jeroen van Inkel, Ruud de Wild en Edwin Evers bij Radio 538. Maar ook veel jongere generatie DJ’s zoals Dimitris Kops (nu SLAM!).

Radio 538 wordt nog steeds gezien als de hitzender van Nederland.

Voorbeelden radiocommercials op Radio 538

Zoek Een Advocaat – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
Cash.nl – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
AutobandenPartner.nl – Landelijke radiocommercial geproduceerd door Commercial Koning

GEEN ZIN OM DE TEKST TE LEZEN? KLIK HIER EN BELUISTER MEER RADIOCOMMERCIALS

Doelgroep Radio 538

Radio 538 heeft een brede doelroep met luisteraars in alle leeftijden. De focusdoelgroep van Radio 538 ligt op 20-49 jaar.

In de bekende doelgroep vrouwen 25-49 jaar heeft Radio 538 een marktaandeel van zo’n 9-10%.

Adverteren op Radio 538

Wil je een radiocommercial uitzenden op Radio 538? Klik dan hier voor meer informatie.

Klik hier voor meer informatie

Radio 538 is onderdeel van Talpa Radio

Omdat Radio 538 onderdeel is van Talpa Radio kan je als adverteerder gebruik maken van stapelkorting.

Radio 538 maakt deel uit van een zendergroep met daarin onder andere Radio 10, Radio Veronica en Sky Radio.

Het is mogelijk dat jouw reclamecampagne verdeeld wordt over de verschillende radiostations.

Hiermee bereik je altijd je gewenste doelgroep met je radiocommercial.

Kosten uitzenden radiocommercial op Radio 538

De kosten voor het uitzenden voor een radiocommercial op Radio 538 verschillen per tijdvak.

In de avond en in de nacht is het goedkoper om een radiocommercial uit te zenden dan in de drukke ochtend- of middagspits.

Dit komt omdat er op bepaalde tijden meer wordt geluisterd dan op andere tijden.

De gemiddelde kosten voor het uitzenden van een radiocommercial op Radio 538 liggen tussen de 20 en 50 euro per seconde.

Het bedrag is afhankelijk van het tijdvlak waarin je je radiocommercial wil laten uitzenden.

Gemiddeld betaal je per reclame seconde op Radio 538 34 euro.

”Gemiddeld betaal je per reclame seconde 34 euro op Radio 538.”

Wat kost een radiospot op Radio 538?

Commercial Koning produceert dagelijks radiocommercials.

Een complete radiospot die uitgezonden wordt op Radio 538 kost bij Commercial Koning € 925,- excl. BTW.

De radiocommercial is inclusief voice-over en achtergrondmuziek.

Wil je een radiocommercial laten produceren voor Radio 538? Neem dan contact op met Commercial Koning.

* Let op: prijs op basis van vanaf prijs.

Radio 538 in het verleden

Radio 538 bestaat sinds 11 december 1992.

De oprichting van Radio 538 was in handen van radiohelden Lex Harding en Erik de Zwart.

Ook waren er vanaf het begin populaire diskjockeys als Wessel van Diepen, Michael Pilarczyk Corné Klijn en Ruud de Wild bij betrokken.

Hieronder zie je een video van Erik de Zwart in het oude pand van Radio 538 aan de Koninginneweg in Hilversum.

Voice-over Radio 538

De huidige voice-over van Radio 538 is Wessel van Diepen.

TV reclame van Radio 538

Radio 538 zendt regelmatig TV reclames uit. Hieronder een voorbeeld van een zomercampagne van Radio 538.


7 tips voor de beste radioreclame

  • Bepaal van ter voren je doelgroep en communiceer 1-op-1 naar deze doelgroep.
  • Kijk goed of de radiozender waar je gaat uitzenden aanslaat op jouw doelgroep.
  • Zorg ervoor dat je radiocommercial simpele woorden bevat. Vakjargon in radiocommercials wordt niet begrepen.
  • Gebruik achtergrondmuziek, effecten of jingles in je radiocommercial
  • Sluit de radiocommercial af met je website. Dat blijft goed hangen bij de luisteraars.
  • Communiceer ‘’beeldend’’ in de radiospot. Beschrijf dus het gemak van jouw product of dienst.
  • Zorg voor een goede voice-over! De voice-over is de verteller van jouw boodschap. Daarom is een goede voice-over héél belangrijk.

Hier een link naar een goede ervaren voice-over.

Op zoek naar een goede radiocommercial?

Commercial Koning produceert dagelijks radiocommercials.

Wij kijken altijd wat het beste bij jouw product of dienst past. Zorg dat jij ook een succesvolle radiocommercial laat produceren.

Wil jij een radiocommercial laten maken door Commercial Koning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dat kan via onderstaande button. Ook kan je mailen naar: info@commercialkoning.nl

Neem contact met ons op