Als je een radiocommercial gaat uitzenden op Radio 10 bereik je maar liefst 2,2 miljoen luisteraars per week. Bij Radio 10 bereik je dus een enorm grote groep Nederlanders.

Radio 10 staat al jaren in de top van de luistercijfers van NLO (Nationaal Luisteronderzoek). Radio 10 wordt goed beluisterd in de doelgroep 20-49 jarigen. Dat komt door hun muziekmix: de grootste hits aller tijden.

Populaire radioprogramma’s op Radio 10 zijn Ekdom In De Morgen met Gerard Ekdom en Somertijd met Rob van Someren.

Radio 10 heeft ook populaire diskjockeys in dienst als Jeroen Nieuwenhuize, Edwin Diergaarde, René Verkerk, Dennis Verheugd, Robert Feller en Martijn Kolkman.

In de doelgroep 10+ heeft Radio 10 een marktaandeel van ruim 10% en bereikt in totaal meer dan 2 miljoen luisteraars per week.

Gemiddeld wordt er door een luisteraar ook lang naar Radio 10 geluisterd. De gemiddelde luistertijd is bijna 4 uur (3 uur en 49 minuten) per dag! Daarmee is Radio 10 één van langst beluisterde radiozenders van Nederland.

Voorbeelden radiocommercials op Radio 10

Zoek Een Advocaat – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
Cash.nl – Landelijke radiocommercial – geproduceerd door Commercial Koning
AutobandenPartner.nl – Landelijke radiocommercial geproduceerd door Commercial Koning

GEEN ZIN OM DE TEKST TE LEZEN? KLIK HIER EN BELUISTER MEER RADIOCOMMERCIALS

Doelgroep Radio 10

Radio 10 heeft een brede doelroep met luisteraars in alle leeftijden. De focusdoelgroep van Radio 10 ligt op 20-49 jaar.

In de bekende doelgroep 25-49 jaar heeft Radio 10 een marktaandeel van meer dan 10%.

Gemiddeld luisteren er meer dan 2 miljoen Nederlanders wekelijks naar Radio 10.


De luisteraars van Radio 10 luisteren naar De Grootste Hits Aller Tijden. Dat is ook de slogan van Radio 10: De Grootste Hits Aller Tijden.

Radio 10 draait alle bekende hits vanaf de jaren ’60 tot nu. Denk aan hits van ABBA, Michael Jackson, UB40, Madonna, Robbie Williams, maar ook recentere artiesten als Adele, Justin Timberlake en Ed Sheeran.

Adverteren op Radio 10

Wil je een radiocommercial uitzenden op Radio 10? Klik dan hier voor meer informatie.

Klik hier voor meer informatie

Kosten uitzenden radiocommercial op Radio 10

De kosten voor het uitzenden voor een radiocommercial op Radio 10 verschillen per tijdvak.

In de avond en in de nacht is het goedkoper om een radiocommercial uit te zenden dan in de drukke ochtend- of middagspits.

Dit komt omdat er op bepaalde tijden meer wordt geluisterd dan op andere tijden.

De gemiddelde kosten voor het uitzenden van een radiocommercial op Radio 10 liggen tussen de 20 en 50 euro per seconde.

Het bedrag is afhankelijk van het tijdvlak waarin je je radiocommercial wil laten uitzenden.

Gemiddeld kost 1 reclameseconde op Radio 10 zo’n 32 euro.

”Gemiddeld kost 1 reclameseconde op Radio 10 zo’n 32 euro.”

Wat kost een radiospot op Radio 10?

Commercial Koning produceert radiocommercials.

Een complete radiospot die uitgezonden wordt op Radio 10 kost bij Commercial Koning € 747,- excl. BTW.

De radiocommercial is inclusief voice-over en achtergrondmuziek.

Wil je een radiocommercial laten produceren om uit te laten zenden op Radio 10? Neem dan contact op met Commercial Koning.

* Let op: prijs op basis van vanaf prijs.

Radio 10 in het verleden

Radio 10 bestaat sinds 4 april 1988 in Nederland.

Vroeger heette het radiostation Radio 10 Gold en later Radio 10 FM.

Hieronder een oude video van Radio 10 Gold met DJ Tom Mulder.

Voice-over Radio 10

De huidige voice-over van Radio 10 is Ronald Snoeijer. Ronald is recent vertrokken naar Qmusic, dus zal Radio 10 opzoek moeten naar een nieuwe voice-over.

In het verleden was Peter Teekamp lang de voice-over van Radio 10.

7 tips voor de beste radioreclame

  • Bepaal van ter voren je doelgroep en communiceer 1-op-1 naar deze doelgroep.
  • Kijk goed of de radiozender waar je gaat uitzenden aanslaat op jouw doelgroep.
  • Zorg ervoor dat je radiocommercial simpele woorden bevat. Vakjargon in radiocommercials wordt niet begrepen.
  • Gebruik achtergrondmuziek, effecten of jingles in je radiocommercial
  • Sluit de radiocommercial af met je website. Dat blijft goed hangen bij de luisteraars.
  • Communiceer ‘’beeldend’’ in de radiospot. Beschrijf dus het gemak van jouw product of dienst.
  • Zorg voor een goede voice-over! De voice-over is de verteller van jouw boodschap. Daarom is een goede voice-over héél belangrijk.

Hier een link naar een goede ervaren voice-over.

Op zoek naar een goede radiocommercial?

Commercial Koning produceert dagelijks radiocommercials. Wij kijken altijd wat het beste bij jouw product of dienst past. Zorg dat jij ook een succesvolle radiocommercial laat produceren.

Wil jij een radiocommercial laten maken door Commercial Koning? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dat kan via onderstaande button. Ook kan je mailen naar: info@commercialkoning.nl

Neem contact met ons op